Metodologia

W skład metodologii breathworks wchodzą dwa kursy:

Mindfulness dla Zdrowia (Mindfulness for Health), skierowany do osób żyjących z bólem i chorobą. 
Oddycham.pl – Kursy dla zdrowia planowane są na rok 2020.

Mindfulness dla Stresu (Mindfulness for Stress), dedykowany osobom, które chciałyby doświadczać w swoim życiu mniej napięcia, stresu i nauczyć się bardziej życzliwego podejścia do siebie samych.
Oddycham.pl – od 2013 regularnie prowadzimy kurs mindfulness dla stresu  – 8 tygodniowy kurs redukcji stresu

Czym jest  MBPM – Mindfulness Based Pain Management – Zarządzanie Bólem Oparte na Uważności?

MBPM to oparte na uważności podejście opracowane przez Breathworks, które jest podstawą naszego kursu uważności dla zdrowia. Pochodzi bezpośrednio z osobistego doświadczenia współzałożyciela Breathworks Vidyamala Burch, który żyje z silnym bólem kręgosłupa od 1976 r. Ćwiczy uważność i współczucie od 1985 r.

Chociaż podobny do redukcji stresu opartej na uważności (MBSR) i opartej na uważności terapii poznawczej (MBCT), MBPM zapewnia konkretne aplikacje dla osób cierpiących na ból i choroby.

Podstawową zasadą MBPM jest to, że już jesteśmy całością, a praktykując uważność i współczucie, możemy odkryć na nowo naszą całość.

 

Uważność, życzliwość i współodczuwanie

MBPM kładzie nacisk na transformacyjną moc praktyk uważności i współczucia, życzliwości w celu wsparcia radykalnej zmiany w odczuwaniu bólu fizycznego, psychicznego i emocjonalnego. Podejście to zwraca również szczególną uwagę na uważność w życiu codziennym i oferuje wyjątkowo zaprojektowany program ruchów uważności.

MBPM pomógł uczestnikom kursów z takimi schorzeniami, jak przewlekły ból, rak, fibromialgia, szum w uszach, stwardnienie rozsiane, ból mięśniowo-szkieletowy, zapalenie stawów, udar mózgu, CFS, zespół Pageta, przewlekła niewydolność nerek, cukrzyca, neuropatia, hiper ruchliwość, spondylolisteza i gospodarz innych warunków.

 

MBPM z powodzeniem zastosowano również u osób cierpiących na stres. Gary Hennessey, współzałożyciel Breathworks i autor The Little Mindfulness Workbook (Crimson, 2016), opracował bardzo popularny kurs Mindfulness dla Stresu w oparciu o praktyki uważności i współczucia stosowane przez MBPM dla osób cierpiących na stres, niepokój i trudności w życiu na codzień.

 

Czy to działa?

 

W przypadku pacjentów z przewlekłym bólem i przewlekłymi schorzeniami (LTC): wykazano, że program MBPM Breathworks Mindfulness dla Zdrowia ma znaczący wpływ na katastrofalne myślenie (prezentacja Dorocznego Spotkania Naukowego Brytyjskiego Towarzystwa Bólu 2017);
badanie dotyczące jakości życia w przewlekłym bólu przeprowadzone przez Lamé i wsp. (2003) wykazało, że „katastrofizowanie, nakręcanie bólu okazało się najważniejszym czynnikiem jakości życia. Zwłaszcza funkcjonowanie społeczne, witalność, zdrowie psychiczne i ogólny stan zdrowia są istotnie związane z katastrofalnym bólem.

”Opublikowane badania programu Mindfulness dla Zdrowia  informują o znacznej poprawie samopoczucia psychicznego pacjentów i ich zdolności do kontrolowania objawów bólowych (Brown i Jones , 2010), w zakresie akceptacji bólu, zmniejszenia przeżuwania i bezradności oraz poprawy nastroju (Cusens i in. 2010), z korzyściami utrzymywanymi przez okres 8–9 lat (Long i in. 2016).

Historia

Breathworks powstało z życia i doświadczeń Vidyamali Burch. Jako młoda kobieta Vidyamala doznała urazów kręgosłupa . Wymagało to wielu operacji i pozostawiło po sobie częściową paraplegię i silny przewlekły ból.

W wieku dwudziestu kilku lat zaczęła badać uważność i medytację, aby poradzić sobie z bólem, i odkryła, że ​​głęboko zmieniają i transformują życie.

Zafascynowała się pomaganiem innym,  w 2000 roku zaczęła prowadzić oparte na uważności kursy „Spokoj umysłu”. W 2004 roku zmieniła nazwę na Breathworks i założyła przedsiębiorstwo społeczne wraz z Soną Fricker’em i Gary’m Hennesseyem – zarówno doświadczonymi nauczycielami praktykującymi mindfulness. W 2005 r. Opracowali ścieżkę szkolenia nauczycieli, aby więcej osób mogło uzyskać dostęp do kursów uważności Breathworks.

Bazując na ich wizji i wysiłku Breathworks wyrosło na dynamicznie rozwijąjącą międzynarodową organizację z ponad 450 akredytowanymi nauczycielami w ponad 35 krajach.

Będąc spółką interesu społeczności przedsiębiorstw społecznych (CIC), nie wypłaca dywidend ani nie ma akcjonariuszy. Zyski są wykorzystywane do oferowania i propagowania uważności tak szeroko, jak to możliwe, dzięki organizacji charytatywnej Breathworks Foundation Charity, która oferuje stypendia i stypendia umożliwiające wszystkim dostęp do naszych programów.

 

Literatura 

Vidyamala napisała trzy książki: „Dobrze żyć z bólem i chorobą”, „Mindfulness dla zdrowia” (współautor Danny Penman) i „Mindfulness dla kobiet” (współautor Clair Irvin). Wszystkie trzy książki są dostępne w kilku językach i mają wiele 5-gwiazdkowych recenzji.

„Mindfulness dla zdrowia” otrzymało pierwszą nagrodę w dziedzinie medycyny popularnej w konkursie British Medical Association Books Awards w 2014 roku. Została zatwierdzona przez Reading Well: Books on Prescription Scheme, wybrana przez ekspertów w dziedzinie zdrowia jako najlepsza książka samopomocy w swojej kategorii.

W 2018 roku Vidyamala otrzymała honorowe członkostwo w British Pain Society. Było to zasługą jej wyjątkowego wkładu w dziedzinie zarządzania bólem wraz z opracowaniem opartego na uważności zarządzania bólem (MBPM).

Breathworks jest członkiem założycielem brytyjskiej sieci organizacji zajmujących się kształceniem nauczycieli w programach opartych na uważności, której zadaniem jest utrzymanie wysokich standardów szkolenia nauczycieli uważności. Szkolenie nauczycieli Breathworks jest powszechnie uważane za jedno z najbardziej dokładnych i dogłębnych dostępnych.

 

Misja Breathworks 

 

Aby złagodzić ludzkie cierpienie, pomagając ludziom żyjącym z bólem, stresem i chorobą żyć szczęśliwszym i zdrowszym życiem.

 

Jon Kabat Zinn, jeden z twórców programu Mindfulness Based Stress Reduction, powiedział:
„Podejście Breathworks Radzenie sobie z bólem oparte na Uważności (Mindfulness-Based Pain Management) jest najbardziej wszechstronnym, głębokim, zgodnym z najnowszą nauką i pprzyjaznym podejściem pomagającym żyć z chronicznym bólem i odzyskać swoje życie (…). Ogromnie podziwiam Vidyamalę, jej podejście może ocalić twoje życie i ci je oddać.”

Wartości

Dbamy o:

  • Pomaganie innym cierpiącym z powodu bólu, stresu i choroby.
  • Będąc ekspertami w uważności i współczuciu, czerpiąc z ufnością z naszego doświadczenia i wiedzy.
  • Będąc autentycznym i działającym uczciwie.
  • Bądź uprzejmy, hojny, pozytywny i obecny tu i teraz.
  • Entuzjazm i energia, a jednocześnie spokój.
  • Zapewnienie sensownej pracy i warunków wsparcia dla wszystkich zaangażowanych w Breathworks – docenianie przyjaźni ze sobą jako kontekstu wzrostu i rozwoju.
  • Być profesjonalnym we wszystkich naszych działaniach i interakcjach z innymi.

Umieść film

Podejście Breathworks do uważności i współczucia, życzliwości

 

Dowiesz się, jak:

  • oddychać lepiej
  • czuć się bardziej zrelaksowanym
  • zarządzać swoimi myślami i uczuciami
  • poruszać się bardziej uważnie
  • przyjmować trudności z gracją i życzliwością
  • czuć możliwość zmiany rzeczy w zasięgu twojej kontroli
  • doceniać dobre rzeczy w życiu
  • poprawić twoje relacje
  • zarządzać swoimi działaniami
  • żyć z możliwością wyboru, a nie czuć się ofiarą okoliczności

Zapisz się do Newslettera