Mindfluness dla dzieci i młodzieży
Uważność dla dzieci i młodzieży- cykl warsztatów
Cykl „Dwa skrzydła – uważność dla dzieci i młodzieży” to zajęcia grupowe oparte głównie na metodzie mindfulness.
Mindfulness, czyli świadome kierowanie swoją uwagą, a także „bezpośrednie doświadczanie chwili obecnej, bez oceniania”.
Jest niezwykłą, a zarazem prostą metodą zmieniającą tryb działania – w którym tak często, zarówno dorośli i dzieci, funkcjonujemy – na tryb bycia. Głównym narzędziem w tej praktyce jest oddech – to on przywraca nasz umysł do obecności
w „teraz”.
Oprócz niej wykorzystuję również elementy jogi, zabawy i ćwiczenia ruchowe, improwizację ruchową, śpiew, muzykę, relaksację, wizualizację, praktykę oddechową, komunikację opartą na potrzebach (NVC) i rodzicielstwo bliskości. Inspiracją jest dla mnie działalność Uf Afzal, Eline Snel, Jespera Juula, Marshalla B. Rosenberga, Alfiego Kohna, Andre Sterna, Agnieszki Stein i innych.
Metodologia oddycham.pl uważność dla dzieci i młodzieży
Treing uważności dla dzieci i młodzieży według autorskiej metodologii oddycham.pl
Została stworzona przez Karolinę Sokołowską i Dawid Farona w oparciu o ich wieloletnie doświadczenie:
Dawida w prowadzeniu zajęć i kursów uważności (od 2015 roku)
Karoliny w pracy z dziećmi i młodzieżą w wieku 3-18 lat. (od 2012)
Metoda kładzie duży nacisk na pracę poprzez ciało i zmysły, wykorzystując ruch, muzykę, dzwięki a także na naukę identyfikowania, nazywania i wyrażania emocji w oparciu o komunikację empatyczną.
Oprócz niej wykorzystuję również elementy jogi, zabawy, improwizację ruchową, relaksację, wizualizację, praktykę oddechową, a także realizuje założenia rodzicielstwo bliskości. Inspiracją jest dla mnie działalność Uf Afzal, Eline Snel, Jespera Juula, Marshalla B. Rosenberga, Alfiego Kohna, Andre Sterna, Agnieszki Stein i innych.
kursy/warsztaty | Data | Lokalizacja | Więcej |
Uważność dla dzieci i młodzieży – 8 tygodniowy cykl | 28 września – 23 listopada 2023 | Miechów | więcej… |
Nazywam się Karolina Sokołowska. Z wykształcenia jestem pianistką, rytmiczką i pedagożką wczesnoszkolną i przedszkolną, a także instruktorką jogi dla dzieci. Najważniejszą dla mnie podróżą, jaką odbywam, to eksplorowanie siebie poprzez różne role w jakie wchodzę: nauczycielki, mamy, partnerki. Zachwyca mnie bycie w empatii, w połączeniu ze sobą i innymi.
Moją ścieżkę rozwoju rozpoczęłam na Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie ukończyłam kierunek o specjalności rytmika, która jest metodą edukacji muzycznej poprzez ruch – doświadczenie w ciele poprzedza i ułatwia zintegrowanie informacji w mózgu. W trakcie studiów doświadczyłam różnych form ruchu i tańca: współczesnego, historycznego, klasycznego, a także zaczęłam praktykować jogę, w tym łagodną i relaksującą jogę nidrę. Kilka lat temu poznałam Alexandra Lowena i jego technikę uwalnianie emocji z ciała i od tego momentu moja praca z ciałem przeniosła się na poziom nie tylko fizyczny, ale objęła też umysł i psychikę.
