Mindfluness dla dzieci i młodzieży
Uważność dla dzieci i młodzieży- cykl warsztatów
Cykl „Dwa skrzydła – uważność dla dzieci i młodzieży” to zajęcia grupowe oparte głównie na metodzie mindfulness.
Mindfulness, czyli świadome kierowanie swoją uwagą, a także „bezpośrednie doświadczanie chwili obecnej, bez oceniania”.
Jest niezwykłą, a zarazem prostą metodą zmieniającą tryb działania – w którym tak często, zarówno dorośli i dzieci, funkcjonujemy – na tryb bycia. Głównym narzędziem w tej praktyce jest oddech – to on przywraca nasz umysł do obecności
w „teraz”.
Oprócz niej wykorzystuję również elementy jogi, zabawy i ćwiczenia ruchowe, improwizację ruchową, śpiew, muzykę, relaksację, wizualizację, praktykę oddechową, komunikację opartą na potrzebach (NVC) i rodzicielstwo bliskości. Inspiracją jest dla mnie działalność Uf Afzal, Eline Snel, Jespera Juula, Marshalla B. Rosenberga, Alfiego Kohna, Andre Sterna, Agnieszki Stein i innych.
Jakie korzyści płyną z uczestnictwa w warsztatach?
Zaproponowane ćwiczenia pomagają osiągać:
♡ większy spokój nawet w trudnych sytuacjach,
♡ uczą i przypominają jak skontaktować się z samym sobą,
♡ dodają pewności siebie,
♡ zwiększają koncentrację i jasność myśli,
♡ ułatwiają komunikowanie się w sposób, który pomaga unikać konfliktów, wyrażać się bardzo klarownie, a jednocześnie łagodnie, tak by dać szansę innym ludziom na zrozumienie nas i tego „o co nam chodzi”,
♡ zmniejszają znacząco poziom stresu,
♡ dają narzędzia do radzenia sobie z własnymi emocjami – pomagają zapanować nad wybuchami i porywającymi falami smutku, złości, frustracji.
Dzieci po zajęciach są bardziej zrelaksowane, bardziej spokojne i radosne.
♡ Zajęcia prowadzone są w grupach wiekowych: 7-10 oraz 11-14 lat
♡ Czas trwania jednego spotkania to ok. 1 godzina.
♡ Spotkania mają swój ustalony rytm, prowadzone są jednak z uważnością na potrzeby grupy i prowadzącej:
1. powitanie w kręgu,
2. ćwiczenia/zabawy ruchowe przy muzyce,
3. rozmowę na obecnie omawiany temat,
4. ćwiczenia indywidualne/grupowe, relaksację.
Cykl obejmuje 10 spotkań, podczas których poruszamy tematykę:
Uważności na świat zewnętrzny – identyfikowanie i nazywanie bodźców płynących z otoczenia, poznawanie, czym są dla mnie, jak mogą służyć, jak poradzić sobie z tymi, które nas przytłaczają,
Uważności na świat wewnętrzny – emocje i myśli – praktyka „zaglądania” do serca i umysłu, wprawienie się w nazywaniu odczuć, bycie z nimi w kontakcie, radzenie sobie z trudnymi emocjami,
Uważności w kontakcie – komunikacja empatyczna – nazywanie i wypowiadanie odczuć w kontakcie z innymi, doświadczanie bycia odbiorca i nadawcą, poznanie „słów-okien” i „słów-murów”, bycie w szczerości ze sobą i innymi – „kiedy z serca płyną słowa uderzają z wielką mocą”
Najbliższe warsztaty mindfulness dla dzieci
kursy/warsztaty | Data | Lokalizacja | Więcej |
Zajęcia indywidualne | terminy do indywidualnego ustalenia | Kraków | skontaktuj się przez formularz |
Nazywam się Karolina Sokołowska. Z wykształcenia jestem pianistką, rytmiczką i pedagożką wczesnoszkolną i przedszkolną, a także instruktorką jogi dla dzieci. Najważniejszą dla mnie podróżą, jaką odbywam, to eksplorowanie siebie poprzez różne role w jakie wchodzę: nauczycielki, mamy, partnerki. Zachwyca mnie bycie w empatii, w połączeniu ze sobą i innymi.
Moją ścieżkę rozwoju rozpoczęłam na Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie ukończyłam kierunek o specjalności rytmika, która jest metodą edukacji muzycznej poprzez ruch – doświadczenie w ciele poprzedza i ułatwia zintegrowanie informacji w mózgu. W trakcie studiów doświadczyłam różnych form ruchu i tańca: współczesnego, historycznego, klasycznego, a także zaczęłam praktykować jogę, w tym łagodną i relaksującą jogę nidrę. Kilka lat temu poznałam Alexandra Lowena i jego technikę uwalnianie emocji z ciała i od tego momentu moja praca z ciałem przeniosła się na poziom nie tylko fizyczny, ale objęła też umysł i psychikę.
Zajęcia prowadzone są zgodnie z programem „Kosmos i Kajo. Uważność w edukacji”
Oprócz niej wykorzystuję również elementy jogi, zabawy, improwizację ruchową, relaksację, wizualizację, praktykę oddechową, a także realizuje założenia rodzicielstwo bliskości. Inspiracją jest dla mnie działalność Uf Afzal, Eline Snel, Jespera Juula, Marshalla B. Rosenberga, Alfiego Kohna, Andre Sterna, Agnieszki Stein i innych.