fbpx

Dzieci z natury są ciekawe świata i bardzo uważne.

Uwielbiają doświadczać otoczenia powoli i wszystkimi zmysłami. Szybko jednak uczą się, że pospiech daje więcej gratyfikacji. Jest więcej bodźców, otoczenie zmienia się błyskawicznie, jest głośno i kolorowo, a do tego większość osób wokół nich również działa w przyspieszonym trybie. Zatem dzieci płynnie dopasowują się do funkcjonowania w biegu i coraz rzadziej zatrzymują się z zachwytem nad kamykiem leżącym na drodze i niestety coraz rzadziej rozumieją emocje, które się w nich pojawiają.
Efektem przebodźcowania (…) jest często ich rozkojarzenie i nerwowość.

A. Pawłowska – trenerka uważności

Mindfluness dla dzieci i młodzieży

 

Uważność dla dzieci i młodzieży- cykl warsztatów

Cykl „Dwa skrzydła – uważność dla dzieci i młodzieży” to zajęcia grupowe oparte głównie na metodzie mindfulness.
Mindfulness, czyli świadome kierowanie swoją uwagą, a także „bezpośrednie doświadczanie chwili obecnej, bez oceniania”.

Jest niezwykłą, a zarazem prostą metodą zmieniającą tryb działania – w którym tak często, zarówno dorośli i dzieci, funkcjonujemy – na tryb bycia. Głównym narzędziem w tej praktyce jest oddech – to on przywraca nasz umysł do obecności
w „teraz”
.

Oprócz niej wykorzystuję również elementy jogi, zabawy i ćwiczenia ruchoweimprowizację ruchowąśpiew, muzykę, relaksację, wizualizację, praktykę oddechową, komunikację opartą na potrzebach (NVC) i rodzicielstwo bliskości. Inspiracją jest dla mnie działalność Uf Afzal,  Eline Snel, Jespera Juula, Marshalla B. Rosenberga, Alfiego Kohna, Andre Sterna, Agnieszki Stein i innych.

 

 

Korzyści z uczestnictwa w zajęciach

Jakie korzyści płyną z uczestnictwa w warsztatach?

Zaproponowane ćwiczenia pomagają osiągać:

♡ większy spokój nawet w trudnych sytuacjach,

 uczą i przypominają jak skontaktować się z samym sobą,

 dodają pewności siebie,

 zwiększają koncentrację i jasność myśli, 

 ułatwiają komunikowanie się w sposób, który pomaga unikać konfliktów, wyrażać się bardzo klarownie, a jednocześnie łagodnie, tak by dać szansę innym ludziom na zrozumienie nas i tego „o co nam chodzi”,

♡ zmniejszają znacząco poziom stresu,

 dają narzędzia do radzenia sobie z własnymi emocjami – pomagają zapanować nad wybuchami i porywającymi falami smutku, złości, frustracji.

Dzieci po zajęciach są bardziej zrelaksowane, bardziej spokojne i radosne.

Jak wyglądają zajęcia?

Zajęcia prowadzone są w grupach wiekowych: 7-10 oraz 11-14 lat

♡ Czas trwania jednego spotkania to ok. 1 godzina.

Spotkania mają swój ustalony rytm, prowadzone są jednak z uważnością na potrzeby grupy i prowadzącej:
1.
powitanie w kręgu,
2. ćwiczenia/zabawy ruchowe przy muzyce,
3. rozmowę na obecnie omawiany temat,
4. ćwiczenia indywidualne/grupowe, relaksację.

 

Cykl obejmuje 10 spotkań, podczas których poruszamy tematykę:

Uważności na świat zewnętrzny – identyfikowanie i nazywanie bodźców płynących z otoczenia, poznawanie, czym są dla mnie, jak mogą służyć, jak poradzić sobie z tymi, które nas przytłaczają,

Uważności na świat wewnętrzny – emocje i myśli – praktyka „zaglądania” do serca i umysłu, wprawienie się w nazywaniu odczuć, bycie z nimi w kontakcie, radzenie sobie z trudnymi emocjami,

Uważności w kontakcie – komunikacja empatyczna – nazywanie i wypowiadanie odczuć w kontakcie z innymi, doświadczanie bycia odbiorca i nadawcą, poznanie „słów-okien” i „słów-murów”, bycie w szczerości ze sobą i innymi – „kiedy z serca płyną słowa uderzają z wielką mocą”

Najbliższe warsztaty mindfulness dla dzieci

kursy/warsztatyDataLokalizacjaWięcej
Zajęcia indywidualne terminy do indywidualnego ustalenia Krakówskontaktuj się przez formularz 

Nazywam się Karolina Sokołowska. Z wykształcenia jestem pianistką, rytmiczką i pedagożką wczesnoszkolną i przedszkolną, a także instruktorką jogi dla dzieci. Najważniejszą dla mnie podróżą, jaką odbywam, to eksplorowanie siebie poprzez różne role w jakie wchodzę: nauczycielki, mamy, partnerki. Zachwyca mnie bycie w empatii, w połączeniu ze sobą i innymi.

Moją ścieżkę rozwoju rozpoczęłam na Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie ukończyłam kierunek o specjalności rytmika, która jest metodą edukacji muzycznej poprzez ruch – doświadczenie w ciele poprzedza i ułatwia zintegrowanie informacji w mózgu. W trakcie studiów doświadczyłam różnych form ruchu i tańca: współczesnego, historycznego, klasycznego, a także zaczęłam praktykować jogę, w tym łagodną i relaksującą jogę nidrę. Kilka lat temu poznałam Alexandra Lowena i jego technikę uwalnianie emocji z ciała i od tego momentu moja praca z ciałem przeniosła się na poziom nie tylko fizyczny, ale objęła też umysł i psychikę.

więcej…

Karolina Sokołowska - warsztaty dla dzieci

Zajęcia prowadzone są zgodnie z programem Kosmos i Kajo. Uważność w edukacji” 

Oprócz niej wykorzystuję również elementy jogi, zabawy, improwizację ruchową, relaksację, wizualizację, praktykę oddechową,  a także realizuje założenia rodzicielstwo bliskości. Inspiracją jest dla mnie działalność Uf Afzal,  Eline Snel, Jespera Juula, Marshalla B. Rosenberga, Alfiego Kohna, Andre Sterna, Agnieszki Stein i innych.

 

 

?
mindfulness dla dzieci - dwa skrzydła