Czym Jest Mindfulness?

Mindfulness posiada dwa aspekty. Jest umiejętnością bycia obecnym z tym wszystkim, czego doświadczamy: emocjami, myślami, sygnałami z ciała i naszego otoczenia, oraz wszystkim, co się nam przytrafia. Taka umiejętność pozwala nam obiektywnie oceniać sytuację i reagować w adekwatny do niej sposób. Jest także umiejętnością łagodnej, ciepłej, życzliwej akceptacji każdego momentu naszego życia, naszego otoczenia i naszych relacji z ludźmi.

Poprzez rozwijanie mindfulness uczymy się rozwijać otwartość na sytuacje, w których się znajdujemy. Doświadczenia przestają nas przytłaczać, zauważamy że mamy większy dystans do życiowych wzlotów i upadków.
W czasie kursu poznajemy narzędzia, które pomagają nam rozwijać oba aspekty mindfulness. Są to zarówno formalne praktyki medytacji, które pozwalają nam wyrobić w sobie nawyk bycia obecnym, oraz oraz ćwiczenia, które podtrzymują naszą uważność w codziennym życiu.

Naszym głównym celem jest pomoc ludziom żyjącym z chronicznym bólem,
chorobą i stresem. Wykorzystując program mindfulness stworzony przez brytyjską organizację Breathworks oraz własne wieloletnie doświadczenie w praktykowaniu uważności. Prowadzimy kursy i szkolenia pokazujące jak wykorzystując własny potencjał prowadzić pełne i szczęśliwe życie – bez względu na okoliczności w jakich się znajdujemy.

,,Iwona i Maciek są pionierami. Jako pierwsi w Polsce pokazują podejście Breathworks do uważności. Obydwoje ukończyli szkolenie w UK i nie mam wątpliwości, że ich wiedza i umiejętności pomogły i pomogą wielu ludziom prowadzić szczęśliwsze i zdrowsze życie. Życzę im wszystkiego co najlepsze”.

Vidyamala Burch – Założycielka i Trenerka Breathworks,  autorka książek
“Living Well with Pain and Illness” i “Mindfulness for Health” (pol. ,,Mindfulness dla zdrowia”)

Kim jesteśmy?

Korzyści z Praktyki Mindfulness

  • redukuje stres i napięcie
  • rozwija kreatywność
  • rozwija klarowność i jasność umysłu
  • rozwija zdolności analityczne
  • poprawia pamięć i koncentrację
  • mamy pełniejsze i prawdziwsze kontakty z ludźmi
  • jest traktowana jako skuteczna terapia depresji
  • rozwija ciekawość, otwartość i akceptację
  • ma wpływ na poprawę zdrowia